pondělí 26. března 2018

Atlanta mým "domovem" na dalších x měsíců

3300 33 aneb můj nový zip code.
"Konečně" Vás zdravím z mého na 4 měsíce už jen na něco málo přes 1 měsíc "nového" domova. (Ano vážně mi trvalo dopsat tento článek téměř celý semestr-už vím jak hromadně měnit šířku fotky, tak už to bude rychlejší)
Na začátek školy jsem byla natěšená jak do první třídy.  Nová zkušenost, nový lidi, nové vše. No nadšení muselo počkat jelikož místní překvapil na náš pvní školní den bílý zázrak, který v ČR běžně známe pod názvem sníh. Asi by to bylo i pochopitelné, že na jihu je to netypické, ale stejně mě překvapilo, že se kvůli -9 stupňům a asi 1 cm sněhu zrušila škola. Jinak jsou tu pěkné teplotní skoky, ve středu bylo -9 stupňů a v sobotu už jsme tu chodili v mikině při krásných 18 stupních.
Hned po příjezdu nás čekal orientation day. Celodenní povídání, průvodcování a jídlo zdarma z nejlepšího Willy's (hodně podobné chipotle, jestli znáte) - výborný mexický řetězec-opravdu mi chybí v ČR. Jídlo zdarma je takovým znakem této školy což mi naprosto vyhovuje :D Škola jako taková je kapitola sama o sobě, o té napíši článek až po zakončení semestru, snad úspečném.

Hned po příjezdu jsem si začala hodně rychle zvykat na americký styl života - nic nefunguje jak má, všichni jsou neschopní etc. :D Přijela jsem po více jak 24hodinové cestě na apartmány, celá natěšená na postel. Po velmi složité domluvě, která obsahovala i telefonáty do Ameriky jsem si to nakráčela do úplně jiného apartmánu než bylo domluveno, takže jsem jim opět zatleskala a čekala ve společenské místnosti na to než nám obstarají a připraví správný apartmán. (Na větší rozčilování mi bohužel už po zkušenostech s nimi a po cestě nezbyla energie). Všichni jsme také žili v tom, že wifi je included. Ale bohužel ani to nebyla pravda. 3 dny jsem byla téměř úplně bez internetu, protože jsem neměla zařízený mobilní tarif. No v 21. století celkem nepředstavitelná věc. :D Po několika hodinách čekání jsem konečně dostala klíče od našeho pokoje, musím říct, že apartámy jsou opravdu hezké (ještě aby ne za ty pálky), jediné co bych vytkla je opět nesmyslné umístění klimatizace. Hned před oknem mám 4 hlasité krasavce, kteří se střídavě zapínají, špunty do uší jsou tudíž mými nejlepšími přáteli na tento pobyt. Nejdřív jsem z toho byla fakt nešťastná, mám špatné spaní a na špunty do uší jsem nebyla zvyklá a uvažovala jsem už i nad spánkem v šatně, kde bych je snad přes dveře neslyšela :D 

Co se týče Atlanty jako takové, říká se o ní, že nepatří k nejhezčím městům a s tím asi musím souhlasit. Viděla jsem spoustu mnohem hezčích míst, ale i v Atlantě se najdou hezká místa, kam si zalézt. My se s holkama například prošly do Piedmont parku. Navštívili jsme Coca-cola world. Všichni nám to hrozně doporučovali, vlastně to bylo fajn, ale řekla bych že to bylo udělané hlavně pro menší děti a ty jsi to opravdu užijou. Jinak jsme si tam ale moc pěkně zalepili žaludky všema těma ochutnávkama :D

Před odjezdem do Ameriky jsem hodně váhala zda to tu bude za ty nemalé peníze stát, ale musím říct že jsem ráda za tohle rozhodnutí. Je tu "víc nového" než když bych odcestovala jen někam do Evropy, navíc můžu procestovat zase další kousek Ameriky a Mexika! :) Ale musím říct, že po 9 měsících v Americe se už budu do Čech těšit. Hned první den si dám pořádný dlabanec s českým pivem <3. Co si budeme, platit 9 dolarů za pivo, který ani není dobrý, prostě nechceš.

Náš univerzitní domov na tento semestr

Příprava na první školní den :D
Corona tu patří k těm lepším
bazén v highland lake
Ubytování nebude zase tak špatné :)





Návštěva Coca-coly

piedmont_park_atlanta
Piedmont park 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ahoj :) budu ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu :)